2009/11/25

Tantfrilla och fördomar

Då va man tillbaka på jobbet igen efter att varit sjukskriven i en vecka. Känner mig dock inte pigg ännu. Lyckades ju dra på mig en förkylning under tiden jag va hemma. Man är sjukskriven för att man har ont i nacken och så lyckas man få en förkylning på det oxå, fy fan vilken tur man ska ha jämt. Blir så himla trött på min kropp.
Har hur eller hur varit skönt att få vila upp sig ett par dagar och bara ta det lugnt.
Har nog sett nästan alla säsonger av Bones =)
Har även träffat syster och barnen lite och myst med dem. Igår va vi på City Gross och handlade, lite hemsk upplevelse. Agnes som är snart 2 år skulle stå bredvid mig på den lilla bänken där man packar kassarna. Sa till henne att stå stilla bredvid mig medan jag höll på att packa, helt plötsligt skriker min syster "Hjälp henne, hon sitter fast"! Jag får panik och tar tag i Agnes arm och rycker upp den. Hon hade satt fingrarna mot rullbandet och lyckats fastna där rullbandet går ner i disken. Uscha det va läskigt hon blev jätte ledsen men som tur va så blev det inte så farligt. hon blev lite röd och pytte lite skavd på ena fingret.

I måndags passade jag på att gå till frissan och klippa mig, mitt hår va så himla slitet. Gick på dropp in. Så såg jag att det va mest lite äldre damer som jobbade och tänkte att jag vill helst att en ung ska klippa mig så det blir bra. Sen tänkte jag att nej usch man ska inte ha såna fördomar att de äldre inte kan klippa lika bra, de har ju faktiskt flera år mer av erfarenhet och borde vara bättre. Så jag sätter mig glatt i stolen och den äldre damen sätter igång.....
Jag sitter bara chockad och kollar mig i spegeln när hon fixar till det, JAG SER UT SOM EN TANT!!!! Går ut där ifrån och vet inte vad jag ska göra. Åker hem och försöker fixa om det men ser fortfarande ut som en tant så fick sätta upp håret i en tofs. Sa även till frisören att jag inte ville ha lugg, men trots det kom jag hem med en jävligt kort lugg. Vet inte riktigt vad hon lyssnade med. Men det får la bli uppsatt ett tag framöver tills tantfrillan växt ut.

Ikväll blir det middag med alla damerna i teamet ska bli mycket trevligt. Hoppas att jag har lysen på min cykel bara så jag slipper gå eller ta bilen in till stan.

Inga kommentarer: