2010/01/10

Hur f'n kan man vara sjuk så här länge??

Jaha då var det söndag igen och jag är fortfatande sjuk, har varit det i 16 dagar nu.
Har ätit pencilin i 10 dagar av dem men det har inte hjälpt någonting. Har varit hos läkaren två gånger, och verkar som att det kommer få bli en tredje gång i morgon. Är så jäkla trött på detta nu. Vill inte vara hemma längre och absolut inte va sjuk längre heller för den delen.

Det har varit både jul och nyår, jul som tur va klarade jag mig ifrån sjukdom men nyår däremot va jag inte jätte pigg. Hade i princip ingen röst alls, va hur hes som helst och fruktansvärt ont i halsen. Förkylningen däremot va det lite bättre med på nyårsafton men den har kommit tillbaka nu. Idag har jag mått så jäkla dåligt. Hostat och nysit hela dagen och näsan rinner som bara den. Uscha.. I förrgår somnade jag vid tre på natten och i natt somnade jag inte förrän fyra. Hatar verkligen förkylning och hosta.

Jul va jätte bra, startade dagen hemma hos Peters föräldrar med lite jullunch. Sedan åkte jag hem till mamma och firade med, mamma, anders, erik, nisse, jessica och felicia. På juldagen va vi hos mamma och firade igen fast med syrran och hennes familj. Däremot hade Alma slagit i näsan på julafton så de fick åka iväg till sjukhuset en runda mitt i paketöppningen för att kolla så hon inte brytit den. Men som tur va så va det ingen fara med den.

Jag fick många fina paket guldöronhängen, spikmatta, överkast, morgonrock, smycken, ljuslykta, lakan, presentkort, kort på systerbarnen och lite annat smått och gott. Min syster gjorde som vanligt en överraskning, jag fick det största paketet av alla, ja vad ska man säga det va ett alltiallo paket. Påslakan hon inte ville ha lägre, te, kaffe, soppa , tonfisk och lite annat som hon tyckte va kul att packa ner haha va lite kul ändå att få det största paketet.
Juldags kvällen va oxå mycket lyckad. Började med förfest hemma hos mig och Peter och sedan runt nio tiden åkte vi till sandra och tog stämpel och tillbaka hem till oss. Vi va en hel del folk men hade mycket roligt. Riktigt lyckad kväll =) Peter gick hem lite tdigare än mig, trots att han skulle säga till innan han gick glömde han det. Däremot tyckte jag rätt synd om honom när jag kom hem och hittade honom utanför dörren. Han hade glömt ta med sina nycklar och sin mobil.


Nyårsafton va bra trots att jag inte va frisk. Kvällen började med att vi kollade på fyrverkerierna inne i stan väldigt vackert, sedan åkte vi till Öland där vi skulle vara. Va mycket god mat och gott sällskap. Lite spel och lekar m.m. Väldigt trevlig kväll.

Tolvslaget firades med Champange och något typ av konstiga röda lys grejer som någon hade haha men det va kul. Va inte ute så länge i och med att det va så himla kallt.

Inga kommentarer: