2010/01/28

Snöstorm!

Helt sjukt vad det snöat, just nu är det rätt lugnt men igår.. Fy bubblan. Jag va så smidig igår med nrä jag slutade jobba och skulle köra hem. Skulle borsta av bilen och tänkte inte riktigt på hur det blåste här ute, så drog ett borstdrag över bilen, va ju som att få en snöboll rätt i nyllet. Helt dyngsur blev jag över hela sjalen och ansiktet uscha.. Men tog mig in i bilen tillslut iaf =)

I lördags va vi ju hos Malin på födelsedags/inflyttningsfest va rikgtigt jäkla skoj. Va ganska många hemma hos Malin men va jätte skoj och god smörgåstårta =) Vi visste inte om vi skulle bege oss till Harrys eller inte men alla andra skulle till Sandra så vi hängde på dit. Vi hade riktigt skoj, roligare än vad jag haft på länge när jag varit ute. Stod i princip och dansade hela kvällen men är ju det som är roligt. Emma och jag hade dock itne varit så sjyssta mot Sanna vi hade sagt till henne att hon såg ut som ett spöke för hon va så trött. Sen hade jag tyckt det va kallt när hon skulle åka hem så ville gå in. Jag hade tydligen pekat på en tant som stud utanför och sagt att du kan ju stå med henne så slipper du stå själv. Jag trodde i mitt lilla huvud att den där tanten va sannas jobbarkompis men visade sig att det va tydligen bara en tant som stod utanför och väntade hon me. Men som tur va så tog Sanna sig hem helskinnad iaf =) Jag fick skjuts hem av Emma och hennes underabart snälla Alban så jag slapp att gå hem =) det va skönt för hade nog frysit häcken av mig om jag skulle gått, inte för att det är så långt men iaf. Klockan va rätt mycket i och med att Emma hade tappat sin lapp så vi fick inte ut hennes jacka förrän runt halv tre eller nått.
Denna helgen blir nog lugn och fin. Peter och jag firar ett år så vi ska laga tre rätters middag och mysa på lördag. Vi har kommit på förrät och efterätt men vi kan inte komma på vad vi ska göra som huvudrätt än, vi får klura lite till på det =)
Gärna förslag om någon vet något gott ..

Inga kommentarer: