2009/12/11

Julbord med teamet

I Tisdags va vi på julbode med teamet på Stuvenäs.
Vi åkte i samlad trupp från jobbet runt klockan 16,30, blev julmusik coh öl i bilen påvägen dit. Anders fick niten att vara chaufför. Julbordet startade med glögg och pepparkakor och vi
tackade av två av tjejerna som sorgligt nog ska lämna oss..
Vi flyttades sedan ut till matsalen och fick börja äta. Fanns hur mycket gott som helst. Jag älskar laxen, finns så himla många sorter att välja mellan på julbordet, är det bästa av allt =)
Den kalla maten va mycket godare än det varma. Köttbullarna va väl inte på topp men annars va det ett riktigt bra julbord med massor att välja mellan. Till en början va jag väldigt besviken för det fanns inga digistive kex eller brieost men hittade det tillslut bland efterrätterna =) då va jag lycklig. Fick inte ner så mycekt efterrätt för man va så himla mätt men lite iaf, smakade på lite av varje.
Igår efter jobbet så hade jag hur mycket som helst som jag hade tänkt att göra, det första på listan va att åka till tågstationen och hämta min tågbiljett tills imon. Går in där och knappar in min kod i automaten och det står att " Biljetten skrivs ut" och det låter som det oxå. Helt plötsligt lägger maskinen av och det står bara Utskriften avbruten du kommer debiteras på ditt konto för biljetten för frågor kontakta nr: *********, hann ju inte ens blinka innan nummret på skärmen va borta. Skyndade mig in till receptionen på stationen och sa till att jag inte fick ut mina biljetter ur maskinen. Jag ger dem mitt beställningsnr och hon kollar på sin skärm. Nej det står här att du hämtat ut den XX,XX, jag bara ja och klockan är XX,XX nu. Jaha nej jag kan itne göra något för det står att du hämtat ut dem. Så fick jag ett nr till SJ så jag kunde ringa och prata med dem. Som tur va så löste det sig ändå. Så det va ju riktigt skönt. Mamma blev vansinig och bara har vi slängt ut 700 kr i onödan. Så här kan de ju inte göra så det va skönt att jag kunde åka med tåget iaf. Sen skulle jag åka hem och städa, laga mat och tvätta, men det blev bara att jag lagade mat för jag va så arg och trött haha. Får ta det andra idag istället..
I kväll efter jobbet ska jag över till mammsen och hämta min papper och hoppas på att få lite mat =) Peter är på julbord ikväll så är så tråkigt att laga mat till bara sig själv.
Sedan blir det hem och titta på idol.
I morgon väldigt tidigt på morgonen beger jag mig till tågstationen och ska sitta på ett tåg i 4 timmar. Sedan är jag framme på min destination: SKA HÄLSA PÅ AGGE =)
Ska bli riktgit kul, vi blev nerbjudna alla tjejerna men va bara jag som kunde. Ska bli riktgit mysigt =)
Trevlig helg allihopa!


Inga kommentarer: